• Leasespecialist sinds 1999
  • Ongekend Flexibel
  • Persoonlijk en op maat

Elektrische bedrijfswagen met een ruime actieradius: Maxus eDeliver

Wordt de volgende bedrijfswagen een elektrische, of toch nog een keer een diesel?

Met de naderende zero-emissiezones in zo’n 30 tot 40 gemeenten in Nederland is dit het moment om na te denken over de mobiliteit van de toekomst. Hoe weet je of je er al goed aan doet (een) elektrische bedrijfswagen(s) aan te schaffen? Hoe bepaal je of het switchen van diesel (of benzine) naar elektrisch zich aan de eindstreep zal uitbetalen?

Met de aangekondigde subsidie regeling voor elektrische bedrijfswagens wordt de stap naar elektrisch rijden in ieder geval aangemoedigd door de overheid. En deze subsidie zal ook zeker positief bijdragen in de TCO (Total Cost of Ownerhip) ten opzichte van een vergelijkbaar dieselmodel.

Maar één antwoord op deze vraag is niet te geven. Er zijn veel factoren die van invloed zijn op een dergelijke beslissing. Zo zullen er de komende jaren verschillende elektrische bedrijfswagens op de markt komen, met elk hun eigen voor- en nadelen. Wij helpen je met onze kennis en ervaring graag bij het nemen van een dergelijke beslissing.

Maxus elektrische bedrijfswagens Techno Lease

In dit item leggen we vanuit Techno Lease de nadruk op het in Nederland nog relatief onbekende merk: Maxus.
Waarom? Dit merk heeft een sterke focus op elektrificatie en kan als een van de weinige merken op dit moment een volledig elektrische bedrijfswagen leveren met een ruime (werkbare) actieradius en biedt een breed modelgamma aan.

We lichten de volgende drie modellen voor je uit:

Maxus eDeliver 3 – Gesloten bestelwagen (KWB en LWB)

Maxus eDeliver 9 – Gesloten bestelwagen (L2- en L3 High Roof)

Maxus eDeliver 9 – Chassis Cabine



Maxus eDeliver 3 – Volledig elektrische gesloten bestelwagen

Ruim, praktisch en multifunctioneel. En 100% elektrisch. De karakteristieke voorzijde en de dynamische belijning van de flanken accentueren zijn wendbare en compacte karakter. De eDeliver 3 is verkrijgbaar in twee lengtes: de compacte versie (KWB) is 218 cm lang en heeft een laadvolume van 4,8 m3. De lange versie (LWB) biedt je een laadruimte met een lengte van 277 cm en een laadvolume van 6,3 m3.

Deze bestelwagen is leverbaar in het wit en zwart en is perfect afgestemd op het standaardformaat van een europallet. De eDeliver 3 is uitgerust met een elektromotor met een vermogen van 90kW (122 pk) en een koppel van 250nm. De topsnelheid is begrensd op 120 km/u. Er is keuze tussen een batterij capaciteit van 35kWh en 53 kWh en Maxus geeft hier acht jaar waarborg op. Op dit moment mag de eDeliver 440 kg geremd trekken, vanaf juli 2021 zal dit 1.000/1.100 kg geremd worden.

Via een DC-snellader is je batterij al na drie kwarter voor 80% opgeladen. Met een standaard 7,2 kW AC wallbox-aansluiting duur het laden 6 tot 8 uur.

Ook is deze auto standaard uitgerust met een uitgebreid actief veiligheidspakket. De uitrusting omvat ESP, ABS en andere systemen die jezelf, je passagier en de andere weggebruikers beschermen.

Verwachte levertijd
De Maxus eDeliver 3 is direct leverbaar. Wij hebben een demomodel beschikbaar. Bekijk hier de bijbehorende leasetarieven.
Nieuwsgierig? Neem contact met ons op om een proefrit of een proefperiode in te plannen.

Chassis-cabine variant eDeliver 3 leverbaar medio 2021
Van de eDeliver 3 komt ook een chassis-cabine uitvoering. Wij verwachten dat deze leverbaar zal zijn vanaf september 2021.

Lees hier een dubbeltest met de eDeliver 3 en een Mercedes EQV 300 van Bestelauto.nl >

Lees hier een review van de eDeliver 3 van ZERauto.nl >

Bekijk hier de review van de eDeliver 3 van AutoRai op YouTube >

[metaslider id=3810]

 

Maxus eDeliver 9 – de grotere versie van de 3

De Maxus eDeliver 9 is de grotere broer van de eDeliver 3. Je kunt dit voertuig vergelijken met bijvoorbeeld een Mercedes Sprinter of Volkswagen Crafter. De eDeliver 9 is er in twee varianten, namelijk: L2 High Roof en L3 High Roof. De L3 is net even wat ruimer.

Deze EV is uitgerust met de nieuwste Ternary Lithium Ion-batterij, die tot 2.000 snellaadcycli toelaat en minder temperatuur afhankelijk is. Maxus geeft­ acht jaar waarborg op de batterij. Je hebt de keuze uit vier batterijcapaciteiten: 52, 65, 72 of 89 kWh. Met een range tussen de 185 en 350 kilometer is dit ruim genoeg voor stadsverkeer. De accu is in 40 min opgeladen (Laadtijd DC). De laadtijd AC is 6 uur.

Verwachte levertijd
De Maxus eDeliver 9 is beschikbaar in Nederland vanaf juni 2021. De chassis-cabine, dubbele cabine en personenbus worden later dit jaar verwacht.
Geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Lees hier een nieuwsbericht over de eDeliver 9 op Bestelauto.nl >

[metaslider id=”3871″]

Maxus eDeliver 9 – Chassis-cabine

De basis van de chassis-cabine is identiek aan de hierboven beschreven eDeliver 9 L2/L3. Hiervoor zijn dezelfde vier accu varianten beschikbaar. De chassis-cabine is leverbaar in drie neutrale standaardkleuren. Deze bieden je de ideale achtergrond voor je logo, je contactgegevens en andere vormen van personalisering.

Vooral in de stad is de chassis-cabine helemaal in zijn element. Juist daar is een voertuig met nul emissie uitstoot erg welkom. Bovendien zorgt de kleine draaicirkel voor een grote wendbaarheid.

Maten en gewichten
Lengte 5700 mm | Breedte 1998 mm | Hoogte 2136 mm | Wielbasis 3850 mm

De eDeliver 9 in chassis-cabine biedt ruimte aan drie zitplaatsen met alle steun en comfort, ook voor langere ritten. De bekleding van de zetels en de rubberen vloermat zorgen voor een onderhoudsvrij interieur.

De cabine is opgebouwd uit versterkt staal, dat de kracht die vrijkomt bij een eventuee aanrijding absorbeert en vervorming tegengaat. Airbags voor de bestuurder en de passagiers bieden de nodige bescherming.

Actieve veiligheidssytemen

Naast passieve veiligheid biedt de chassis-cabine ook een uitgebreid actief veiligheidspakket. ABS (Anti-lock Braking System) zorgt ervoor dat de wielen niet doorslippen bij remmen op een glad wegdek. BAS (Brake Assist System) verhoogt de remkracht in noodgevallen, zodat je sneller stilstaat.

Altijd stabiel

ESP (Electronic Stability Program) bewaakt en stuurt de stabiliteit van je chassis-cabine bij uitwijkmaneuvers, moeilijke bochten of een verraderlijk wegdek. EBD (Electronic Brakeforce Distribution) regelt de remkrachtverdeling tussen voor- en achterwielen, voor een optimale stabiliteit in alle remomstandigheden.

Accessoires

Elke activiteit brengt zijn eigen noden en wensen met zich mee. Dat geldt zeker bij een chassis-cabine. Alle gewenste accessoires kunnen degelijk en veilig opgebouwd worden.

Verwachte levertijd
De Maxus eDeliver 9 in chassis-cabine is beschikbaar in Nederland vanaf september 2021. Geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

[metaslider id=”3880″]

Heb je interesse in een of meerdere van de Maxus modellen? Of wil je een keer proefrijden?
Neem gerust contact met ons op via 053 – 480 19 40 of via ons contactformulier.